Mitt misstag!

För lite över två vecka sen började jag allvarligt fundera på varför min träning varit så sjukt jobbig?!!
 
Senaste tiden har det gjort riktigt ont i luftrören och kroppen har verkligen skrikigt STOPP om jag råkat ta i minsta lilla! Många pass har slutat i tårar pga av att jag igentligen inte vet vad som händer!
Har aldrig varit med om något liknande.. jag har inte kunnat pressat mig ett uns! Vilket jag tidigare aldrig haft problem med, och detta har bara blivit värre för varje vecka/dag/träningspass.
 
Men så kom jag på det!!! Jag har under en lååång tid tagit lite för mycket Ipren (ibuprofen). Detta har jag gjort pga min nacke som har krånglat i många år nu och jag insåg för längesen att 2st ipren/gång var en bra lösning att ofta slippa smärta. Jag har kunnat tagit morgon, lunch, middag och innan sängdax ibland....
 
 
Men nu insåg jag vad Ipren (ibuprofen) gör med kroppen!
Allt detta som jag har lidit av sista tiden och som bara har blivit värre....
 
  • Jag har varit sjukligt trött (sökt läkare för detta)
  • Illamående (ofta)
  • Halsbränna (har aldrig varit med om tidigare)
  • Huvudvärk (vilket jag alltid trott varit ifrån nacken och därmed tagit fler Ipren!)
  • Trögmage (vilket aldrig har hänt i mitt IBS-liv)
  • ASA astma (vilket kan uppkomma om man har astma, då luftrören krampar)
  • Levern tar styk, vilket färsämrar ämnesomsättningen osv...


Så efter att jag nu har hållt mig ifrån Ipren i 2veckor, vilket inte har hänt senaste månaderna (året?)
Känns det lättare att andas igen, trycket har släppt över bröstet, jag kan ta ut mig vid träning.. Kroppen orkar igen och det känns som att hela världen öppnar sig!!!

 

Visst är det konstigt att man inte äns reflekterar över det.. -det är ju ett receptfritt läkemedel!

 

Jag vill mest upplysa andra som kanske också tar tabletter eller liknande för att lindra ett besvär! Vad gör det med din kropp??? Det är så lätt att fastna i en rutin som är lite för lätt att ta till ibland. Man behöver kanske ett uppvaknande och hitta andra lösningar.

 

Jag fortsätter stenhårt med min rehabträning och tänker inte ta fler Ipren!

 
 
 
Information ifrån ibuprofen.se

Bland de 9 vanligaste ibuprofen biverkningar som du kan få är:

  • att du får magont
  • att du blir illamående
  • att du får kräkningar
  • att du får halsbränna
  • att du får förstoppning
  • att du får diarré
  • att du får huvudvärk
  • att du känner av trötthet
  • att du får hudutslag
 
Kör Bara Kör! :-) 
 

Kommentera här: