Vad säljer bättre än lite naket?

Därför tänkte jag att mitt första inlägg skulle bli en före och en nuvarande bild, så det blir nå fart på den här bloggen ;) 

 

Jag (Henrik) har i många år lidit av svår IBS. När det var som värst var jag även inte i någon vidare fysisk form. Dåligt med energi och allmänt trött. För några år sedan bestämde jag mig för att ta tag i min egen hälsa då sjukvården inte kunde hjälpa mig. Det var efter mycket läsande på nätet, som jag ”fann” LCHF. Många med liknande problem hade blivit av med sina symtom efter att ändrat sin kost.

 

När jag började med den här ”dieten” fick jag höra från alla håll att man inte kan leva på LCHF. Du behöver kolhydrater annars blir du dum i huvudet! Du behöver kolhydrater annars orkar du inte träna!

 

I den här bloggen tänker jag bl.a visa er motsatsen..

 

Jag har nu ätit LCHF (lågkolhydratkost) i lite mer än 2 år. Jag mår bättre, är gladare och friskare än vad jag har varit på många många år. Jag har utbildat mig till Lic.kostrådgivare, så dum i huvudet har jag då inte blivit.

Jag har bl.a åkta vasaloppet på medaljtid, kört några multisport lopp på 7-9 timmar och tränar en hel del. Allt med en mindre andel kolhydrater i kosten. Jag mår prima och är i bätttre form än vad jag någonsin har varit!!

 

För mig är lågkolhydratkosten inte en diet. Det är en livstil!!

 

Att äta mat som min kropp är anpassad för och inte proppa den full med sånt som gör den sjuk tycker då jag är väldigt sunt.

 

Före bilden. Jag driven av kolhydrater i massor precis som man ska göra. Det är på min 30års dag då jag fick en start plats till en triathlon sprint i Hammarby av syrran i present (hon som också trängs på bilden). Vi fick inga vidare placeringar att tala om. Men jag slog henne och blev alltså bara näst sist av hela startfältet =)
Andra bilden är i dagsläget. Jag driven av fett!!!
 
Så!! Nu är bloggandet igång. Hoppas att vi kan inspirera! 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Robin Svensson :

skriven

Härligt med lite inspirerande läsning. Mår själv bättre än någonsin med LCHF.
Så nu är det träningen som måste komma igång efter att års soffliggande med ryggskada.
Så som sagt, lite inspiration är aldrig fel :)

Svar: Va roligt att höra Robin! Hoppas vi kan bidra på många sätt med inspiration till din träning. Gör en lugn start bara och gör något du tycker är roligt! /Mikaela
syskontankar.blogg.se

2 Jenny Skoog:

skriven

Underbart att läsa! Hoppas att allt fler hittar denna livsstil genom att inspireras av historier som din. Sedan 2011 när jag läste Matrevolutionen har jag ätit LCHF, gått ner över 20 kg, funnit lust att träna mer än någonsin. Blivit klarare i hjärnan, blivit mer medveten om vad min kropp säger mig. Till och med börjat dansa Poledance, något jag knappast skulle vågat mig på för några år sedan med magen och hjärnan full med vetemjöl och tillsatser.

Svar: Det är helt underbart att höra din historia och känsla till lchf! Sååå bra gjort Jenny! Att lära om och bli trygg i ett nytt tänk 👍
syskontankar.blogg.se

Kommentera här: