Uppladdning till HÅEC - Lyckad forspaddling

Idag var det nya försök att paddla forsen. Jag lyckades få tag i en hyr kajak tillslut. Det är ingen snabb sak men den är stabil och kommer förhoppningsvis ta mig nerför älven till Årestrand och växlingen till löpningen. Dagen började med att jag hämtade hyr kajaken. Dom stog ett helt gäng uthyrare nere vid Årestrand. Jag gick fram och presenterade mig och fick svar.

-Ja det var du som hade kvaddat kajaken. Allihop kände dom igen mig eftersom jag hade ringt runt till hela Åre och några till i jakten på en kajak. Men alla som jag har mött är verkligen super trevliga och vill verkligen hjälpa till. Jag fick till och med hjälp att kontakta en ”super” kille i stockholm som var grym på att laga kajaker =).


Efter att jag hade fått tag i den nya pråmen. Ja det var verkligen en pråm. Kanske dubbelt så tung som min och grymt bred, men stabil. Jag lastade den och åkte åter upp till starten vid Tännforsen. Än en gång så paddlade jag iväg med dånet bakom mig. Hyr kajaken var ju inte lika snabbb som min och mycket mer tungdriven. På dom 3 kilometrarna fram till forsen så gick det 5 minuter långsammare. En snabb huvudräkning så betyder det att hela sträckan kommer att ta ca 40 minuter längre tid. Men om jag håller mig i kajaken i forsen så går det ungefär jämt upp mot för att simma och jag slipper bli nerkyld, så jag vinner på det endå. Men min målbild på 7-7.5timme får jag nog tänka om.

Forsen gick iaf helt otroligt bra. Kajaken var hur stabil som helst och har man stabiliteten så kan man ta i och paddla på istället. Det var skit skoj att paddla fors. När jag hade klarat av den första forsen blev det ett rikigt glödje rop! Fan va roligt det var! Fram till bron paddlade jag på ca 48 minuter istället för igår när det tog ca 1.38 att flyta dit ;) Väl vid bron tog jag upp kajaken och gjorde om samma sak igen. Det gick lika bra andra gången, kanske lite bättre. Så det känns riktigt bra.

Efter paddling åkte vi tillbaka till lägenheten och fick i oss lite mat. Sedan bar jag av för att få min paddel utrustning kontrollerad och att hämta nummerlappar. Mitt nr är 114. Det går att följa via ÅECs hemsida om någon är intresserad.


Vidare under eftermiddagen så var jag på en fullsatt föreläsning av Scott Cole. En välldigt duktigt multisportare. Han berättade lite om sitt multisportande och vi fick lite tips ang träning och kost vid tävling.

Nu är det snart kväller. Sen är det bara 1 dag kvar innan startskottet smäller!

Undrar du om jag är laddad? Kaaaan jaaaag loooova!!

Kommentera här: