Det är bara att kämpa vidare!

Det går inte alltid som man vill... 

Efter många års rehab och ont både här och där efter en kropp som inte riktigt är som den bör vara, efter ett gäng skador. Inser man att det inte alltid är så självklart att bara göra någonting utan att behöva tänka på hur man bör göra det.

Jag har en heldel obalans i kroppen och har nu införskaffat en MTB och är sugen på att börja cykla. 
Nacken som jag jobbat med sålänge har fungerat bra och det känns ju lovande. 
Men nu är det andra natten jag vaknat av galna smärtor i stjärt, vänster ben och kan inte ligga ner! 
Har haft känningar där tidigare men inte så här!!! Så jag var nästan säker på att nu har ett diskbråck börjat smyga sig på.

Imorse gjordes ett besök på MultiCenter Jernvallen hos "trollgubben" Owe som klurar ut, hittar lösningar att jobba på och hjälper det man kommer dit för. 


Så efter en genomknakning och fix av kroppen fick jag ett konstaterande att detta har uppkommit av mitt "nya" cyklande. Med anledning av min obalans i höft och framförallt högra axeln!

Skönt! Inget diskbråck👍 Men det är väll själva fa.... vad man nu får sota för gammalt tok (skador) Så det är bara att tänka om och lära kroppen att jobba rätt även i denna position. 

Men så bra det blir om man inte sen ger upp! Det kan ta lång tid ibland... Men efter att kämpat fram och tillbaka med min nacke i så många år och nu kunna leva utan smärta dagligen är värt varje minut av rehab. 

GE INTE UPP!!!


Har du problem med din kropp? Tveka inte att ringa Multicenter 026-249090



Kommentarer:

1 Lotta:

skriven

Mickis! Vet inte om det finns sa mycket i Sverige men har du hort talats om/kikat pa Muscle Activation Technique (MAT). Det handlar om att aktivera muskler som ar "avstängda" eller som inte rekryterar till 100% sa att andra muskler som överarbetar for att halla allt pa plats till att slappna av och anta sin "normala" tension (ursäkta svengelskan!).

http://www.muscleactivation.com

Vet inte om det finns någon practitioner i Sverige iofs…men om du kommer till London någon gang och halsar pa kan jag fixa nagot at dig sa dy far testa? Det dumma ar val kanske att oftast sa kravs det en hel del behandlings sessions. Men det gor verkligen underverk och jag har en andre dam som det verkligen gjort skillnad pa! Jag ar inte en practitioner sjalv men jag har vanner som ar jatte duktiga och gatt pa själva internshipet i USA.

Skrik till om du vill ha mer info :-)

Kommentera här: