Jag utmanar dig!

Årets stora utmaning för mig, Åre Extreme Challange (ÅEC) närmar sig. Idag blev det därför ett härligt pass, upp och ner för Kungsberget så man får träna lite höjdmeter. I ÅEC så kommer jag och dom andra som deltar att bl.a springa över Åre skutan, ca 1000 höjdmeter. Så den sortens träning kommer verkligen behövas.

Samtalen under passet var mycket träning, kost och framför allt hälsa. Det är roligt att prata med någon som brinner för sitt intresse och sin livsstil lika mycket som mig själv. Man får så bra svar =)

Vi som tycker om många olika aktiviteter och som multisportare kom fram till att vi har för lite tid till att hinna träna allt som vi vill träna. Medan andra har för lite tid till att träna någonting alls. 

 
 

Det är just dig jag vill inspirera till att komma igång med träningen. Du kanske har ett stressigt liv med jobb, barn och en massa måsten. Du kanske vill träna eller känner att du bör träna, men efter att barnen har lagt sig och du får lite egen tid så finns inte orken/lusten där, istället landar du i soffan med något gott att unna dig, för du är ju sååå trött.

MEN!!

Det finns ingen person som känner sig missnöjd och trött efter att ha rört lite på sig och ingen har somnat medan dom har motionerat heller. Du behöver inte träna  1 timme. 20-30 minuter räcker till en början. När du väl har gjort detta några kvällar kommer du inte vilja vara utan din träning. Det handlar inte om bristen på tid, det handlar om prioriteringar. Unna dig att må bättre och ta dig ut på din promenad. Du skulle bli mer tillfreds med dig själv, stolt över dig själv och du skulle få MYCKET mer energi.

Oftast är det svåraste att ta sig utanför dörren. Har du tagit dig så långt så vet du att hälften är vunnet,  så unna dig motion 20-30 minuter från din tv tid varje kväll. Tiden finns!

 

Därför tänkte jag nu utmana dig! att varje dag den här veckan (med början idag måndag) ta dig ut på minst 20 minuters motion. Gör du det tidigare under eftermiddagen så varför inte göra det ihop med dina barn?

 

Så under 1 vecka ska du unna dig lite motion från din tv tid. Du kommer tacka dig själv och fortsätta efter veckans slut, jag lovar ;)


Antar du utmaningen?! Skriv gärna en kommentar vad just din motion bestod av =)

 

Kommentarer:

1 Linda E:

skriven

Tack själv för inspirerande samtal! Livsenergi 2.0 :)

2 Agge:

skriven

Jag började igår, på min nya cykel. Ska försöka hålla i det här nu!! Får kanske lite peppning från dig o Mikaela om jag verkar slöa till😃...kände redan igår att jag fick mycket mer energi att göra ngt hemma!

Svar: Härligt morsan =) Visst är det härligt att komma ut och röra på sig!?
syskontankar.blogg.se

3 linda:

skriven

Jag antar utmaningen! Efter jag slutade åka cross slutade jag med allt vad motion heter. Så jag kör igång idag! 20 min till att börja med! Har en lite slalombacke precis där jag bor så upp och ned för den blir nog 2-30 min!

4 Micke Lindberg:

skriven

Jag antar utmaningen! Igår blev 35 minuter rask promenad i Årsundas kuperade elljusspår medans barnen cyklade med. Idag blir det lite längre men efter grusväg så barnen får träna på att göra bromssladdar med bakhjulet.

5 Christoffer:

skriven

Jag motionerade inte igår! Men där emot så körde första dagen på mitt nya liv med kosten. Jo, det är vad jag hoppas iallafall :) Men ikväll ska jag ut och ruska liv i den gamle. Tack för inspiration och pepp, du är Mikaela är grymma på det här!!!

6 Jimmy:

skriven

Så otroligt inspirerande att hänga med er 2! :-) från soffa å pizza till att man ser fram emot att träna på kvällarna och äta sunt är en skaplig förändring man kan känna sig nöjd över!

7 Sanna:

skriven

Jag tog mig ut på en promenad idag, kände mig peppad av erat inlägg. Blev 5.94 km. Det känner jag mig nöjd med. Tack för pepp :)

Kommentera här: