Kasslergratäng

Var inte rädd att experimentera dig fram med innehåll och olika kryddblandning! Detta är vad jag använde mig av, men ta det du gillar. Försöker hålla mig till grönsaker som växer ovan jord.
 
Denna går fort att "snoihop", passa sen på att göra någon annan nytta medan den är i ugnen. Varför inte hinna ut och promenera eller springa i 30min!! :-) 
 
 
 
Vad du behöver:
  • Blomkål
  • Broccoli
  • Fryst spenat
  • Paprika
  • Kassler
  • Kokosfett
  • Ägg x8
  • Grädde xca 2dl
  • Ost
  • Kryddor
  • SambalOlek
 
Gör så här:
  • Smält kokosfett och häll i en långbanna
  • Skär i bitar och lägg i botten, blomkål, broccoli, paprika och fryst spenat
  • Överst la jag ut kassler i bitar
  • Gjorde en äggstanning på ägg, grädde, sambalolek och mer kryddor.... 
  • Därpå hade jag över lite ost och basilika
Sen in i ugnen 200grader i ca 45min
 
 
Rörigt värre blir det alltid på diskbänken! ;-)
 
Hoppas det smakar!

Kommentarer:

1 Agge:

skriven

Jimmy sa att den var så god! ...så den gör jag ikväll till matdosor imorgon. Alltid bra med lite tips. Spännande!

Kommentera här: