Lort gubbe!

Den här bilden är från i fredags då jag tog mitt första träningspass efter en veckas förkylning och halsont. Efter 12 timmar på jobbet så var jag lite seg, trött och soffan ropade mitt namn, men suget efter att få röra på sig var större.

 

 

 

Jag klädde på mig träningskläderna tog cykeln och for upp till Högbos fina MTB spår. Det hade ju regnat rejält under dagen och jag försökte undvika dom tre första vattenpölarna innan jag insåg att det inte var någon ide att fortsätta med det. Istället körde jag i varenda pöl som fanns. Grus och lera sprutade och jag kände mig som en kalv på grönbete eller ett litet barn som står och hoppar i en vattenpöl leende med hela kroppen. Det var en fantastisk känsla. En rejäl energi boost för själen. Efter 1.5 timmes cykling på fina stigar i Högboskogarna så var jag åter hemma. Lortig, lerig och väldigt blöt, men oerhört nöjd. Det var ett sånt där pass när energin bara sprutade och det fanns hur mycket kraft som helst i kroppen.

 

Jag kom att tänka på ett citat (lite modifierat):

Vad är väll en dag i skogen? Väldigt tråkig, lerig, blöt, jobbig... eller,

eller alldeles UNDERBAR!! =)

Kommentera här: