Stanna och njut i träningen!

Jag (M) har själv varit där och vet att det är allt för lätt att fastna i en träningsstress. Man är stressad att hinna springa på rätt tid, tillräckligt långt, man förlorar tid om man måste knyta om skorna, hinner inte prata med någon på gymmet -jag tränar nu! osv... 

Självklart kan jag tycka att det är en helt annan sak om man närmar sig en tävling och man måste trappa upp träning och fokus.

Men vi som vardagstränar för att må bra  och vill hitta en rutin som fungerar utan att det ska ta död på vår ambition att fortsätta. Sätt dig ner i skogen mitt i löpningen och njut 5min å sen vidare, ta med kaffe och njut efter löpning. Jag tror att hela själen mår bättre av det! Detta är något jag har börjat med och både löpningen och jag mår bättre av det.

Orkar du inte göra något tungt idag, ta ett lugnare pass, återhämta och kör igen dagen efter. 
Ställ inte för höga krav! Det måste vara framförallt roligt och då kan det inte göra för ont att träna i längden. 

Idag blev det kaffetermos och lite mys med mitt springsällskap innan vi drog hemåt. 


Kommentera här: