Uppladdning till HÅEC - På plats i Åre

Då var vi, jag och mitt crew (mamma och pappa), på plats i Åre. Ett strålande Åre mötte upp oss när vi anlände och skutan reste sig, rakt upp i skyn kändes det som. Fan ska jag springa/ta mig upp för den där!? Jajemen och fort ska det gå ;)
 
 


 
Efter lite snirklande hittade vi både receptionen och sedan till lägenheten. En jätte fin lägenhet med fantastisk utsikt över åresjön. Det var en hel del kajaker ute på sjön under hela eftermiddagen och tränade.



 
Efter att vi fått lite mat i magen, drog vi iväg för att kolla in forsarna. Det gick så där.. På grund av all vegetation efter vägen så såg vi nästan ingenting av älven. Tillslut stannade vi och frågade några locals om det fanns någonstans som man kunde se forsen. Vi hade tur, den ena var med och ordnade tävlinge, så tillslut kom vi fram till en liten sträcka där vi kunde se hur pass mycket det forsade, men vi fick vandra några hundra meter över ett kalhygge för att komma dit. Väl framme vid vattnet och just på den sträcka som jag såg så var det inte så jätte farligt forsande. Det kändes ganska bra, det där kommer jag att klara av. Då kommer några grabbar förbi paddlandes och fort gick det. Dom fyra första klarar det galant sen kommer den femte killen och kör för nära en vals och går runt. Han hade en surfski så det var bara att klättra i den igen och paddla vidare. 



Nu kan jag lova att jag blev skit sugen att prova paddla sträckan imorgon. 

Kommentarer:

1 Syrran:

skriven

Fasen va grymt att du/ni redan är där!! Det kommer gå sååå jädrans bra för dig!

Kommentera här: