Gästblogg av Agneta - Ta första steget

Hur många gånger har jag inte tänkt o känt att ja måste börja röra på mig, känner att min kondition är vad den borde vara, är trött ,trött, trött, men HUR ska jag komma igång, när det är så enkelt att bara göra det man måste när man kommer hem från jobbet å sen blir det datorn eller tvn.. ..men nu jäklar .
 
 
 
Jag fyllde 60 häromdan, å önskade mig en cykel som det skall gå lätt att cykla på efter vägen, inte skogen och iiiiiiii jag fick en, jättefin!!! Mina barn Henrik o Mikaela , som har den här bloggen syskontankar.blogg.se har i flera år försökt få igång mig å jag har väl gjort några tappra försök men det har gällt att hitta ngt som passar mig, NU, cykel!!
 
Konceptet att under 1 vecka unna mig lite motion från min tv-tid, känns peppande för mig. En vecka måste jag väl fixa, å sen hoppas jag verkligen att jag får lite blodad tand o fortsätter. Med andra ord , jag antar utmaningen!
 
Jag tjyvstartade på söndag den 11... Å vad jag kände mig taggad, jag om min älskade nya cykel ute på premiärturen. Drog iväg o tänkte, få se om jag orkar till Trösken ( höll ju ,för mig, ganska högt tempo). Det gick som en dans å när jag kom till Trösken så kände jag att jag skulle kunnat fortsätta mot Österfärnebo eller Torsåker, men stannade till i Trekanten för att ringa ett samtal.När jag klev av cykeln så blev jag alldeles vinglig. Hua, måste nog vända hemåt nu.
 
 
 
Jag som i princip inte har rört mig alls på ett bra tag hade helt plötsligt cyklat totalt 2,5 mil, tjoho! Inser att man klarar mer än man tror, å gissa om det höjer självförtroendet när det gäller träning! Gissa vad jag gjorde när jag kom hem, jo jag tog rätt på tvätt, bäddade, lagade mat ,dammsög....vilken energi, det var längesedan!

Kommentarer:

1 Lena Andersson:

skriven

Härligt!
Ska ta fram cykeln genast
Duktig du är och tack för inspirationen
Kram

Kommentera här: